پورمختار:دولت قانون اساسی را تفسیر به رأی نکند

همدان نامه

همدان پایتخت تاریخ وتمدن

پورمختار:دولت قانون اساسی را تفسیر به رأی نکند

محمد‌علی پور‌مختار در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خانه ملت، درباره اظهارات اخیر سخنگوی دولت دهم مبنی بر اینکه مجلس حق ابطال مصوبات دولت را ندارد، گفت: این اظهار‌نظر‌ها رنگ و بویی سیاسی دارد که گاهی از سوی برخی افراد مطرح می‌شود.

نماینده مردم بهار و کبودر‌آهنگ در مجلس شورای اسلامی، با یادآوری فرمایشات رهبر معظم انقلاب که بر لزوم اتحاد بین و وحدت مسئولان و قوا برای مقابله توطئه‌های دشمنان، گفت: مجلس نیز با لبیک به حکم رهبری  پیگیری سوال از رئیس جمهور را متوقف کرد.

وی تاکید کرد: همه قوا و نهاد‌ها باید به فرمایش رهبری لبیک گویند و از ایجاد تنش در کشور به شدت بپرهیزند و با تاکید بر وحدت، در پیشرفت و اعتلای کشور بکوشند.

عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس، با تاکید بر اینکه قانون اساسی صراحت دارد و به مجلس شورای اسلامی اجازه داده تا درباره تطبیق مصوبات دولت با قانون اظهار‌نظر کند، یادآور شد: نباید از قانون اساسی که میثاق ملی است تفسیر شخصی کرد.

پور‌مختار افزود: همه باید متعهد و مقید به قانون اساسی باشند که فصل‌الخطاب است و اختیارات و وظایف همه نهاد‌ها و قوا را به صراحت مشخص کرده و همه باید بدون تفسیر شخصی از قانون، تابع قانون اساسی باشند.

رئیس کمیسیون اصل نودم قانون اساسی مجلس، تصریح کرد: اگر کسی نسبت به موضوعی در قانون اساسی شک و شبهه‌ای دارد، با توجه به اینکه تفسیر قانون اساسی با شورای نگهبان است، می‌تواند از این شورا تقاضای استفساریه کند و شبهه خود را بر‌طرف نماید.

غلامحسین الهام سخنگوی دولت دهم، در اظهاراتی گفته است به جز دیوان عدالت اداری هیچ نهاد دیگری حق ابطال مصوبات و آیین نامه‌های دولت را ندارد و رئیس مجلس تنها می‌تواند درخواست تجدید نظر داشته باشد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





+ نوشته شده در  یک شنبه 12 آذر 1391برچسب:,ساعت 21:36  توسط محمد گلزار